Wat is content?

Wat is content?

Tegenwoordig zie je het overal: content. Het is niet meer weg te denken uit de marketing- en communicatiewereld. Maar wat is content en wat levert het op? We leggen het je graag uit.


De definitie van content

Content is een Engelse term en de letterlijke betekenis ervan is: ideeën die worden weergegeven via een medium. Het woord medium is hierbij een zeer breed begrip en het medium kan zowel online als offline zijn. Binnen de marketing heeft content weer een iets specifiekere betekenis: inhoud die gecreëerd wordt. Denk hierbij aan onder andere posts op social media, podcasts, video's etc. Uiteraard bestaat content ook offline in de vorm van bijvoorbeeld flyers of folders. Met content kan de juiste doelgroep worden bereikt, beïnvloedt en overtuigd om jouw product of dienst te kopen.

Content in de marketing

In de marketingwereld wordt er ook wel gesproken van contentmarketing. Als een bedrijf de juiste content heeft, spreekt het bedrijf de doelgroep beter aan. Hiervoor bedenken marketeers de juiste contentstrategie, waarmee de huidige of potentiële klanten worden aangesproken. Er zijn verschillende soorten content zoals bijvoorbeeld blogs of video´s. Het inplannen van deze content op het juiste moment wordt gedaan door middel van een contentkalender. Al deze stappen worden genomen met als doel een gewenste actie van de doelgroep te verkrijgen, zoals bijvoorbeeld een aankoop of inschrijving (afhankelijk van jouw bedrijf en jouw doel). 

Hoe maak je een contentplanning?

Ga je aan de slag met content, maar weet je nog niet goed hoe je dit moet aanpakken? Bekijk onze tips voor het maken van een goede contentplanning. Dit gaat je gegarandeerd helpen in het frequenter uploaden van content op jouw kanalen. Probeer het maar eens!