Wanneer regionaal online adverteren?
Als je een product of dienst onder de aandacht gaat brengen kan je ervoor kiezen om te adverteren. Hoe pak je dit aan? Regionaal adverteren is een goede tool wanneer je bedrijf op een vaste (vaak fysieke) plaats gevestigd zit of als je bedrijf actief is in een bepaalde regio. Met regionaal adverteren kan je zeer gericht te werk gaan en bereikt je advertentiecampagne makkelijker de juiste doelgroep.
Regionaal adverteren slim inzetten
Stel je hebt een mooie schoenenwinkel in Rotterdam. Dan is het aannemelijk dat je voornamelijk klanten uit Rotterdam en omstreken zult ontvangen in je winkel. Voor schoenen willen consumenten doorgaans geen uren reizen. Dat betekent dat de potentiële klanten voor jouw schoenenwinkel voornamelijk uit de regio Rotterdam zullen komen. Simpel gezegd is de Rotterdamse schoenen koper je doelgroep, nu dit duidelijk is wil je met je advertentiecampagne deze doelgroep proberen te bereiken. In dit geval is het slim om regionaal te gaan adverteren. Waarom? Nou heel simpel, de schoenen koper uit Groningen zal niet snel schoenen komen kopen in Rotterdam, omdat dit veel te ver weg ligt. Dus zal het weinig aankopen opleveren wanneer je een landelijke advertentie plaatst. Wanneer je duidelijk en gericht regionaal adverteert in Rotterdam bereik je en de juiste doelgroep en bespaar je marketingkosten ten opzichte van advertenties die niks gaan opleveren.
Regionaal adverteren via social media
Ook via social media is het mogelijk om regionaal te adverteren. Via kanalen zoals Facebook en Instagram kun je advertentiecampagnes heel precies opzetten. Wat hier voordelig aan is is dat je voor een redelijk budget een specifieke doelgroep kan aanspreken. Wanneer je via social media een betaalde campagne opzet kan je precies targeten op leeftijd, regio en andere eigenschappen. Wanneer je regionaal wil adverteren is social media een goede optie, zo wordt je advertentie uitsluitend bekeken door de juiste doelgroep. Als je de campagne goed in steekt en opzet, tonen de kanalen de advertentie uitsluitend aan mensen waarvoor het relevant is. Zo is de kans op conversie het grootst. Wel moet je goed nadenken van welk kanaal jouw ideale doelgroep gebruik maakt. Anders behaal je alsnog weinig resultaat.
Advertorials inzetten om regionaal te adverteren
Lezers zijn vandaag de dag erg snugger. Zonder enige moeite weten lezers gemakkelijk advertenties te herkennen. Helaas zorgt deze pienterheid ervoor dat de lezer advertenties wegklikt en niet of niet volledig leest. Als je als ondernemer een advertentie plaatst, wil je graag dat je advertentie ook wordt gelezen. Om ervoor te zorgen dat je advertentie beter gelezen wordt is er een oplossing, namelijk; een advertorial inzetten. Dit is eigenlijk een advertentie wat lijkt op een nieuwsartikel. Omdat bij een advertorial de focus vaak ligt op informatie overbrengen heeft de lezer minder snel door dat het om reclame gaat. De kans is dan veel groter dat de lezer het gehele artikel leest.
Regionaal adverteren via nieuwssites
Wanneer je de doelgroep gericht wil bereiken in een bepaalde regio is een advertorial inzetten een slimme tool. Er bestaan premium regionale nieuwswebsites waar je een advertorial kan laten uitzetten. Zo kan je gericht een doelgroep in een bepaalde regio bereiken en zorg je dat de informatie goed overkomt. Neem eens een kijkje tussen deze premium regionale nieuwssites om te kijken of regionaal adverteren middels een advertorial kan werken voor jouw product of dienst.